W III kwartale br. przychody producenta wyniosły 1,692 mld dolarów. Największe wzrosty zanotowały Executive Aviation oraz Defense & Security, których przychody finansowe wzrosły o ponad 65 proc. rok do roku. W poprzednim kwartale Embraer dostarczył 57 samolotów, z czego 41 to odrzutowce biznesowe, a 16 to maszyny komercyjne. Brazylijski producent dostarczył także dwa wojskowe wielozadaniowe C-390 Millennium.
Przychody w tym okresie wyniosły 1,692 mld dolarów, co oznacza wzrost 32 proc. rok do roku i 13 proc. w porównaniu z poprzednim kwartałem. Na szczególną uwagę zasługują przychody Executive Aviation oraz Defense & Security, które wzrosły o ponad 65 proc. rok do roku.
Skorygowany EBIT osiągnął 297,5 mln dolarów przy marży 17,6 proc. (147,5 mln dolarów i 8,7 proc. bez arbitrażu Boeinga; w porównaniu do 100,1 mln USD i 7,8 proc. w 3Q23). Natomiast skorygowane wolne przepływy pieniężne, bez spółki Eve, wyniosły w tym trzecim kwartale 241,1 mln dolarów ze względu na większą liczbę dostarczonych samolotów.
Rekordowy portfel zamówień firmy wzrósł do 22,7 mld dolarów (wzrost o ponad 25 proc. rdr i prawie 10 proc. kw./kw.) i jest na najwyższym poziomie od 9 lat. Embraer odnotował największy wzrost portfela zamówień w dziale obrony i bezpieczeństwa (+1,5 mld dolarów), a następnie kolejne uplasowały się usługi i wsparcie (+367 mln dolarów), podczas gdy lotnictwo biznesowe i komercyjne odnotowały marginalne spadki (odpowiednio -184 mln dolarów i -168 mln dolarów).
Dostawy i zamówienia w III kwartale 2024W III kwartale br. Embraer dostarczył 57 samolotów, z czego 41 to odrzutowce biznesowe, a 16 to maszyny komercyjne. Brazylijski producent dostarczył także dwa wojskowe wielozadaniowe C-390 Millennium. Dane te pokazują 24 proc. wzrost w porównaniu do 47 samolotów dostarczonych w II kwartale 2024 i ponad 33 proc. wzrost rok do roku. Jednym z najważniejszy wydarzeń dla Embraera była dostawa pierwszego
E195-E2 dla PLL LOT. Więcej na ten temat w naszym artykule "
Embraer w Q3 z dużymi wzrostami portfela zamówień i dostaw".
Prognozy na ten rok już bez większych zmianZarząd Embraera uważa, że wcześniejsze wytyczne nie odzwierciedlają już zagrożeń dla całorocznej działalności. Z punktu widzenia działalności operacyjnej brazylijski producent szacuje, że dostawy samolotów dla lotnictwa komercyjnego wyniosą od 70 do 73 maszyn (spadek z prognozowanych 72 do 80), a dostawy samolotów dla lotnictwa biznesowego od 125 do 135 (bez zmian). W kwestiach finansów producent prognozuje przychody w przedziale 6,0-6,4 mld dolarów (bez zmian), skorygowaną marżę EBIT w przedziale 9,5-10 proc. (wzrost z 6,5-7,5 proc.) oraz skorygowane wolne przepływy pieniężne na poziomie 300 mln dolarów lub wyższym (wzrost z 220 mln).
Podniesienie ratingów EmbraeraProducent poinformował również o tym, że pod koniec września br. agencja Fitch Ratings podniosła rating kredytowy z „BB+” do „BBB-” z perspektywą stabilną. W rezultacie zarówno Standard & Poor’s (S&P), jak i Fitch oceniają obecnie spółkę na poziomie inwestycyjnym (IG). Rating Moody's pozostaje na poziomie Ba1 (tj. jeden stopień poniżej IG), ale niedawno skorygował perspektywę spółki na pozytywną.